Alle nieuwsberichten

Whatsapp Business beschikbaar

WhatsApp Business maakt het mogelijk voor jou om als bedrijf een aanwezigheid te hebben op WhatsApp, meer efficiënt te communiceren met jouw klanten en je te helpen jouw bedrijf te laten groeien.

Als je een ander nummer hebt voor jouw bedrijf dan voor jouw persoonlijke nummer(s), dan kun je zowel WhatsApp Business als WhatsApp Messenger geïnstalleerd hebben op dezelfde telefoon en ze registreren met verschillende nummers.

 

Naast de functies die ook beschikbaar zijn in WhatsApp Messenger, biedt WhatsApp Business:

• BEDRIJFSPROFIEL: Maak een profiel aan voor jouw bedrijf om jouw klanten te helpen bruikbare informatie te vinden, zoals jouw website, locatie of contactinformatie.

• TOOLS VOOR BEDRIJFSBERICHTEN: Gebruik afwezigheidsberichten om aan te geven wanneer je afwezig bent en gebruik een begroeting om jouw klanten een introductie te sturen wanneer zij jou voor de eerste keer een bericht sturen.

• GEBRUIK VAN EEN VAST NUMMER: Je kunt een vast nummer gebruiken voor WhatsApp Business en klanten kunnen jou berichten sturen op dat nummer. Om een vast nummer te verifiëren, selecteer je de optie 'Bel me' om de code te ontvangen via een telefoontje.

• GEBRUIK ZOWEL WHATSAPP BUSINESS ALS WHATSAPP MESSENGER: Je kunt zowel WhatsApp Business als WhatsApp Messenger gebruikten op dezelfde telefoon. Iedere app moet echter wel een ander nummer gebruiken.

• WHATSAPP WEB: Je kunt efficiënter reageren op jouw klanten vanuit de browser van jouw computer.

 

WhatsApp Business is ontwikkeld met WhatsApp Messenger als basis en bevat alle vertrouwde functies, zoals het verzenden van multimedia, gratis bellen*, het gratis verzenden van internationale berichten*, groepschat, offline berichten en veel meer.

*Datakosten zijn mogelijk van toepassing. Neem contact op met jouw mobiele aanbieder voor meer informatie.

 

Bron: https://www.whatsapp.com/business/

 

Welkom Maarten

Per 1 februari start Maarten van de Pavoordt bij ons als Business Consultant. Maarten is zeer ervaren in het werkveld van Omnichannel Contact Centers. Het is zijn drijfveer om bedrijven te helpen bij het bieden van een optimale klantbeleving die klanten verrast en ontzorgt.

Met meer dan 27 jaar ervaring in functies in sales, marketing, consultancy en business development heeft hij goed zicht op marktontwikkelingen en trends in de branche. Het is zijn passie om mijn collega's en klanten te ondersteunen bij het slimmer, beter en gemakkelijker maken van klantcontact.

Wij zijn erg blij met de komst van Maarten. Zijn ervaring en passie voor het vak passen goed bij ons bedrijf en het team. We wensen hem veel plezier in deze functie!

Genesys ziet groeispurt PureConnect

Ruim 80% van de nieuwe klanten vervangt een legacy-oplossing van Avaya, Cisco en anderen

Naarden, 23 januari 2018 —Genesys (www.genesys.com), wereldwijd leider in omnichannel oplossingen voor customer experience en contact centers, maakt bekend dat bijna 100 topmerken het afgelopen jaar zijn gestart met een omnichannel engagement-oplossing van Genesys PureConnect. In meer dan 80% van de gevallen gaat het om een vervanging van legacysystemen van Avaya, Cisco en anderen om tegemoet te komen aan de behoefte van klanten aan hypergepersonaliseerde, altijd beschikbare service via telefoon, email, chat en sms.

Nieuwe klanten in 2017 zijn onder andere The Coca-Cola Company, een grote leverancier van financiële software, internationale IT-netwerkleveranciers, Abanca en Transat.
Ook het resellerkanaal is in alle werelddelen flink gegroeid het afgelopen jaar.

Genesys heeft bovendien de investeringen in PureConnect flink verhoogd voor R&D, sales, marketing en customer support om de verwachtingen te kunnen blijven overtreffen.
Tom Eggemeier, president van Genesys: ‘PureConnect anticipeert al twintig jaar op veranderingen in de markt met innovaties die passen bij de verwachtingen van de klant. Genesys zet deze proactieve, continue investering voort: wat al fantastisch is maken we nog beter op het gebied van analytics, omnichannel, webification en versnelling van de cloud.”

Ruim 200 developers richten zich op PureConnect en bouwen aan het PureConnect voor de toekomst. Alleen al in 2017 heeft Genesys meer dan 50 nieuwe functionaliteiten en verbeteringen toegevoegd aan PureConnect. Een aantal van de belangrijkste zijn:


- User Interface: een nieuwe en moderne webgebaseerde user interface voor het beheer van customer engagement van alle kanalen, waaronder sms, - eenvoudig in gebruik en met minder training.

- Analytics en Reporting: makkelijk data exporteren en begrijpen door een nieuw webgebaseerd data-woordenboek voor analytics en een extractie-tool die zorgen voor meer flexibiliteit en controle.

- Self-service: nieuwe spraakherkenning en text-to-speech talen voor automatiseren van selfservice voor een grotere nauwkeurigheid en meer mogelijkheden om dit internationaal in te zetten.

- Workforce Optimization: aanvullende ondersteuning voor OPUS-audiobestandenverbetert de kwaliteit van audio en nog betere post-call analytics door de nieuwe dubbele kanaalopnames die de audio van de agent en de klant apart registeert.

Nancy Jamison, principal analist van Frost & Sullivan: “PureConnect blijft een krachtig product met een stevige omnichannel-basis voor het realiseren van customer journeys met tevreden klanten. Aanpasbaar, eenvoudig in het beheer en met flexibele opties voor de toepassing biedt het een ideale route voor bedrijven die geïnteresseerd zijn in een overstap naar de cloud maar nog niet toe zijn aan de publieke cloud.”

Over PureConnect
PureConnect is een beproefd, alles-in-één aanbod voor omnichannel engagement dat snel kan worden ingezet, eenvoudig is in het beheer en flexibel en makkelijk aan te passen op specifieke behoeftes in de commerciële en midmarket segmenten. Zowel onpremise als in de cloud gebruikt PureConnect dezelfde software en blijft het bij een transitie vertrouwd en eenvoudig in gebruik. Zo bepalen organisaties zelf hoe ze overstappen, blenden en groeien.

=========

Over Genesys
Genesys® verzorgt wereldwijd 25 miljard geweldige klantervaringen per jaar. Dit succes komt door werknemers en klanten elke dag met elkaar te verbinden, op alle kanalen. Meer dan 10.000 bedrijven in ruim 100 landen vertrouwen op ons customer experience-platform voor uitstekende bedrijfsresultaten en het opbouwen van langdurige relaties. Dankzij de combinatie van de beste technologie en menselijk vernuft zijn onze oplossingen een afspiegeling van natuurlijke communicatie, en werken zoals u denkt. Onze marktleidende oplossingen stimuleren daadwerkelijke betrokkenheid en presteren optimaal op alle kanalen, zowel on-premise als in de cloud. Communicatie zoals die hoort te zijn: vloeiend, intuïtief en resultaatgericht.

 

Bron: www.persberichten.com

 

Onderzoek wachtmuziek

De kans dat je als helpdeskmedewerker een geïrriteerde klant aan de lijn krijgt, is een stuk groter als de wachtmuziek ‘Heb je even voor mij’ van Frans Bauer is. ‘Happy’ van Pharrell Williams is een betere keuze om een vervelend begin van een gesprek te voorkomen. Verder blijkt dat mensen nog steeds het liefst telefonisch contact opnemen met de klantenservice. Ook over vijf jaar zal dit nog steeds het meest gebruikte kanaal zijn (29%), gevolgd door e-mail (19%), chat-apps (18%) en chat via de bedrijfswebsite (17%). De grootste irritatiefactor bij contact met een klantenservice is ‘lang in de wacht staan’. Daarnaast zijn ongeïnteresseerde of onvriendelijke medewerkers een ergernis, net zoals het ontvangen van foutieve antwoorden.

Dit blijkt uit onderzoek onder ruim 1.000 Nederlanders, uitgevoerd door marketonderzoeksbureau Peil.nl in opdracht van Zendesk, leverancier van software voor betere klantrelaties.

 

Perceptie van bedrijf

Hoewel het misschien een futiliteit lijkt, is de keuze voor de wachtmuziek erg belangrijk. Een nummer dat voor veel mensen als vervelend wordt ervaren, heeft invloed op de ervaring van de klant met de service-afdeling. Uit het onderzoek blijkt dat 77 procent van de ondervraagden een positieve ervaring met de klantenservice laat meespelen in zijn of haar beslissing om in de toekomst producten of diensten bij het betreffende bedrijf af te nemen. Bij slechte ervaringen met de klantenservice geeft zelfs 79 procent van de respondenten aan dat dit negatief doorwerkt in de perceptie van het bedrijf en in de afwegingen om al dan niet zaken met het bedrijf te doen.

‘Happy’ is favoriet

Uit de voorgelegde liedjes komt ‘Happy’ van Pharrell Williams als favoriet naar boven. Dit is de hele lijst:

- Happy – Pharrell Williams
- Simply the best – Tina Turner
- Little Green Bag – George Baker Selection
- Never gonna give you up – Rick Astley
- Is dit alles? – Doe Maar
- All I want for Christmas – Mariah Carey
- Jingle Bells (instrumentale versie)
- Bloed, zweet en tranen – André Hazes
- Christmas – Berdien Stenberg
- Heb je even voor mij – Frans Bauer

 

Infographic Zendesk klantenservice

 

Bron: customertalk.nl

 

Innovatie Inspiratie Frontline

Samen met onze klanten en partners kijken we terug op een prachtig jaar. We verwelkomden mooie nieuwe klanten, behaalden ons ISO-27001 certificaat en organiseerden gave events. Zo hebben we samen met Verint en Tracebuzz een geweldige belevenis neergezet tijdens Multichannel Conference onder de naam Gate2020. Ook waren er diverse andere kennis- en inspiratiesessies voor onze klanten, consultants en geïnteresseerden.


In 2017 hebben we veel aandacht besteed aan nieuwe innovaties zoals Internet of Things en Artificial intelligence. Ook bestaande technieken als spraakherkenning, spraakroutering, spraakanalyse, customer journey en klanttevredenheidsonderzoeken kwamen aan bod.


We organiseerden samen met Telecats, Verint en Genesys een inspirerende sessie over spraaktechnologie. Steeds meer bedrijven gebruiken deze technologie om big data te analyseren, selfservice IVR toe te passen en/of routeringen efficiënter en klantvriendelijker te maken. Aan de hand van demonstraties en concrete toepassingen bij bedrijven hebben we de meerwaarde van deze techniek laten zien.

Verder hebben we veel aandacht besteed aan klanttevredenheidonderzoeken (KTO). Inzicht in uw klanttevredenheid en customer effort score geeft de mogelijkheid om accenten in uw dienstverlening te verleggen, zodat de kwaliteit duidelijk toeneemt. Samen met de Klant Contact Monitor hebben wij het afgelopen jaar ook hard en succesvol gewerkt aan het verhogen van onze klanttevredenheid, met een positief resultaat waar we trots op zijn!


Innovaties worden steeds vaker en sneller toegepast in customer contact omgevingen. Als system integrator en kennishuis inspireren we u ook in 2018 weer met technologische oplossingen. De eerste evenementen zijn al gepland in onze agenda. Heeft u leuke ideeën? Dan zijn deze natuurlijk van harte welkom!

EEN LEUK IDEE

Search

Meld u aan voor onze nieuwsbrief

Wij gebruiken de gegevens die u op dit formulier verstrekt om u te informeren via onze e-mail nieuwsbrief. Hiermee brengen we u op de hoogte van evenementen en interessante nieuwsfeiten uit de branche.

U kunt op elk moment van gedachten veranderen door op de link Abonnement opzeggen te klikken in de voettekst van elke email die u van ons ontvangt, of door contact met ons op te nemen via marketing@frontline.nl. We zullen uw gegevens met respect behandelen. Bezoek onze website voor meer informatie over hoe wij omgaan met uw privacy. Door op aanmelden te klikken, stemt u ermee in dat wij uw gegevens mogen verwerken in overeenstemming met deze voorwaarden.

* verplicht veld