Alle nieuwsberichten

Interactive Intelligence vereerd met 2013 EMEA Contact Centre Company of the Year by Frost & Sullivan en opname in Top 500 Softwareleveranciers


Amsterdam, 25 september 2013 - Interactive Intelligence, leverancier van software en services ter verbetering van de klantervaring, heeft de 2013 EMEA Frost & Sullivan Contact Centre Company of the Year Award toegekend gekregen. Deze award is gebaseerd op recent onderzoek in de contactcentermarkt en wordt ieder jaar toegekend aan organisaties met een aantoonbare groeistrategie en excellente implementatie. De award beloont een hoge mate van innovatie in producten en diensten, de daaruit volgende waarde voor de klant en de mate van leiderschap in de markt.
“Interactive Intelligence heeft continu innovatieve functionaliteit toegevoegd, met name op nieuwe gebieden in het contact center zoals social media en proactief klantcontact,” zegt Frost & Sullivan Senior Industry Analyst Suvradeep Bhattacharjee.
“De 4.0 release van CIC is een enorme boost geweest voor het bedrijf en heeft het toepassingsgemak en de schaalbaarheid sterk verbeterd.”

De groei in verkoop van Interactive Intelligence komt vanuit het eigen verkoopkanaal en de meer dan 350 value added resellers. Daarnaast waren er een aantal strategische overnames, waaronder distributiebedrijven in Duitsland en Zuid-Afrika en een value added reseller, Brightware, in Nederland.

Naast de award is Interactive Intelligence ook opnieuw opgenomen in het overzicht van Software Magazine van de 500 grootste software- en serviceleveranciers. Interactive Intelligence staat dit jaar op plaats 203, gebaseerd op de omzet van $237,4 miljoen in 2012, wat een stijging was van 13 procent ten opzichte van 2011.
“CIO’s, senior IT-managers en IT-medewerkers vertrouwen op onze ranglijst voor het maken van een shortlist met business partners omdat het hen een mate van zekerheid biedt, vooral wanneer een leverancier aantoonbaar jarenlang aanwezig is in deze top 500 van de wereld,” legt John P. Desmond, redacteur van Software Magazine uit.
De volledige top 500 is hier terug te vinden: www.softwaremag.com.

====
About Frost & Sullivan
Frost & Sullivan, the Growth Partnership Company, works in collaboration with clients to leverage visionary innovation that addresses the global challenges and related growth opportunities that will make or break today's market participants.

Our “Growth Partnership” supports clients by addressing these opportunities and incorporating two key elements driving visionary innovation: The Integrated Value Proposition and The Partnership Infrastructure.

• The Integrated Value Proposition provides support to our clients throughout all phases of their journey to visionary innovation including: research, analysis, strategy, vision, innovation and implementation.

• The Partnership Infrastructure is entirely unique as it constructs the foundation upon which visionary innovation becomes possible. This includes our 360 degree research, comprehensive industry coverage, career best practices as well as our global footprint of more than 40 offices.

For more than 50 years, we have been developing growth strategies for the global 1000, emerging businesses, the public sector and the investment community. Is your organization prepared for the next profound wave of industry convergence, disruptive technologies, increasing competitive intensity, Mega Trends, breakthrough best practices, changing customer dynamics and emerging economies?
www.frost.com

Amsterdam, 16 juli 2013 – Drie keer is scheepsrecht: Frontline is door Interactive Intelligence onlangs onderscheiden als partner die in 2012 in de gehele EMEA-regio de meeste nieuwe klanten heeft verworven. Zowel in 2009 als 2011 was Frontline ook al de trotse ontvanger van deze Award.

Kim de Boer, Partner Manager van Interactive Intelligence: “We zijn trots op deze Nederlandse Elite Partner die keer op keer nieuwe organisaties weet te overtuigen van de toegevoegde waarde van ons Customer Interaction Center (CIC). Dat lukt ze omdat ze bovenal partner zijn, meedenken over wat het beste is voor de klant en dat waarmaken in de praktijk. Al een paar jaar achter elkaar is Frontline er in geslaagd om zich op Europees niveau te onderscheiden van onze andere partners. We zijn vol vertrouwen dat ze deze trend zullen doorzetten.”

“Klanten van het eerste uur zijn nu nog steeds onze klant”, vertelt Rob Fechter, Commercieel Directeur bij Frontline. “Customer intimacy zit in onze genen en we voelen ons zeer betrokken bij de organisaties waar we mee werken. Samen zoeken we steeds naar de beste oplossing voor de specifieke vraag en behoefte van de klant.”

Binnen de contactcenterwereld is CIC uitgegroeid tot hét multichannel communicatieplatform voor organisaties die veel waarde hechten aan een kwalitatief hoogwaardig klantcontact.

Frontline is sinds 2005 partner van Interactive Intelligence en opereert vanuit het hoofdkantoor in Gouda.

==

Over Frontline
Frontline is, met meer dan 20 jaar ervaring, expert op het gebied van klantcontactcenter oplossingen.
Frontline heeft altijd als doel om organisaties zo efficiënt en zorgeloos mogelijk te laten communiceren met klanten en relaties. Daarbij staan klanten en relaties centraal, of zij nu telefonisch, per e-mail, webchat of bijvoorbeeld sociale media communiceren, dat maakt voor de oplossingen niet uit.  Alle oplossingen bevatten tevens geavanceerde mogelijkheden voor kwaliteitsmonitoring, gespreksopname, workforce management en bijvoorbeeld de integratie van CRM/ERP pakketten. frontline.nl

Over Interactive Intelligence
Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ) levert innovatieve software en services voor contact centers, unified communications en business process automation. De oplossingen zijn zowel geschikt voor toepassing op de eigen locatie als via een hosted model. Het bedrijf is gestart in 1994, heeft wereldwijd meer dan 5000 klanten, waarvan ruim 170 in de Benelux en staat gepositioneerd in de top 500 van Global Software en Service leveranciers. Interactive Intelligence heeft meer dan 1400 werknemers en een hoofdkantoor in Indianapolis, USA. Er zijn 24 internationale kantoren in Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azië en Australië. De Benelux-kantoren zijn gevestigd in Amsterdam en Culemborg. www.inin.com/nl

1005 5149 GJ M 04

Jaren geleden werkten ze al succesvol samen en nu hebben ze elkaar ook in het ondernemerschap gevonden. Sinds eind vorig jaar zijn zij eigenaar van Frontline. Lees hier hun visie op klantcontact en ontwikkelingen in de markt. 

Klanten herkennen en erkennen 
“De klant écht centraal stellen, dat is nu aan de orde”, aldus GertJan. “Klanten willen contact op kunnen nemen op het moment en op de manier waarop het hen uitkomt. Daar moet je als organisatie nu op inspelen.” Marcel vult aan: “De klant van tegenwoordig is ongeduldig, goed geïnformeerd, stelt hoge eisen en wil positief verrast worden. Als bedrijven hier op de juiste manier invulling aan geven dan zullen klanten zichzelf niet alleen herkend voelen maar ook érkend. Waardering hebben voor je klanten, met ze meedenken en je dienstverlening afstemmen op hun verwachtingen is hierin cruciaal. Het verkopen van een eenvoudige busreis vereist vanzelfsprekend een andere aanpak dan het verkopen van een maatwerkreis.” GertJan voegt daaraan toe: “Ik ben ervan overtuigd dat als je dat als bedrijf goed doet, je daarmee op klantcontact oplossingen het TCO flink kunt verlagen en tegelijkertijd de klanttevredenheid ziet stijgen!”

Ontwikkelingen
GertJan: “De samenwerking tussen front- en backoffice wordt steeds belangrijker. Geïntegreerde oplossingen kunnen zorgen voor meer transparantie binnen een organisatie. Denk bijvoorbeeld aan een eenduidige presence management functionaliteit, waardoor onnodig doorverbinden tot het verleden behoort. Ook zien wij dat het automatiseren van processen, of workflows, in opkomst is. Bedrijven kiezen voor een multichannel klantcontactoplossing in combinatie met en integratie van CRM en ERP pakketten. Een geïntegreerde oplossing zorgt voor een eenduidige en kwalitatief hoogstaande dienstverlening, ongeacht het communicatiekanaal waar de klant voor kiest. Bovendien verkrijg je hiermee historische en real-time rapportage, geïntegreerd over alle kanalen. Marcel vult GertJan aan: “Een oplossing moet altijd gebouwd worden vanuit het customer intimacy principe, wij moeten ons inleven in onze klant en de klanten van onze klant.

Resultaten
Marcel: “Doordat, met de juiste oplossing, klantcontacten eenduidig afgehandeld worden, in combinatie met bijvoorbeeld skill based routeren, kan een klantvraag vraag meteen op de juiste afdeling of bij de juiste persoon terecht komen. Dit resulteert in kortere gesprekstijden en een hogere klanttevredenheid.” GertJan: “Precies. Denk ook aan het gebruik van een geïntegreerde oplossing voor kwaliteitsmonitoring waardoor je first time fix, of first time right, omhoog zal gaan. Bovendien verkrijg je dan een 360 graden overzicht van je klant en de klantbeleving. Werk je dan ook nog met intelligente koppelingen, zodat je bijvoorbeeld een screen pop-up krijgt van een klantkaart bij een binnenkomend gesprek, dan kun je al snel meer dan 15 seconden per gesprek besparen!”

De meerwaarde van een partner in business
“De kernfilosofie van Frontline is “customer intimacy”. Wij leven ons echt in” zo geeft Marcel aan. “Hierdoor begrijpen wij de uitdagingen van onze klanten en kunnen wij onze totaaloplossing zo inrichten dat deze écht meerwaarde oplevert. De oplossing moet faciliterend zijn aan de organisatie, niet leidend.” GertJan vult aan: “Wij hebben veel kennis en ervaring in huis en weten wat er in de markt leeft. Wij leveren oplossingen die echt aansluiten bij de behoeftes en doelstellingen van onze klanten.” Marcel: “Kwaliteit gaat in ons geval absoluut boven kwantiteit. Consultancy is bijvoorbeeld een standaard onderdeel van onze Service Level Agreements. Daarnaast werken wij met een klein, betrokken, ervaren, zeer deskundig en gemotiveerd team. Een hoge klanttevredenheid toont aan dat Frontline een echte partner in business is, met een duidelijk toegevoegde waarde. Wij staan naast onze klanten!” GertJan: “Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten!”.

4 april 2013 – Het Loyaliteitscentrum is een nieuw initiatief, speciaal gericht op het verzorgen en optimaliseren van het klantcontact voor MKB en ZZP-ers. Veel winkels richten ook een online winkel in maar komen niet of onvoldoende toe aan de klantenservice. Het Loyaliteitscentrum kan naar behoefte één of meerdere elementen van het klantcontact overnemen: bijvoorbeeld het telefoonbeheer, de webchat of het beheer en monitoren van social media.
Om dit technisch mogelijk te maken heeft Het Loyaliteitscentrum gekozen voor Customer Interaction Center (CIC), het platform van Interactive Intelligence dat wordt geleverd en geïnstalleerd door Frontline.

“De keuze voor CIC was voor mij een hele logische,” aldus Corien Schrijver van Het Loyaliteitscentrum. “Het heeft de meeste complete inrichting en is bovendien ook nog eens heel erg flexibel. Het groeit in ons tempo met ons mee en kan probleemloos vanaf verschillende locaties gebruikt worden.”

Het Loyaliteitscentrum richt zich vooral op organisaties die zelf onvoldoende toe komen aan de klantenservice. “Veel winkels en ondernemers voelen zich genoodzaakt om ook online zaken te gaan doen maar realiseren zich niet dat daar meer bij komt kijken dan een website met een betaalmogelijkheid,” legt Corien Schrijver uit. “In een gewone winkel praat je met de klant en je kan zien wat ze vinden en willen. Online kan dat ook maar moet je er wel tijd en moeite in steken. Doe je dat niet dan haken de klanten af. Wij luisteren naar wat de klanten vinden, we vragen ze er naar en natuurlijk zijn we direct beschikbaar voor contact via het voorkeursmedium van de klant. Of dat nu de telefoon, Twitter, Facebook of een ander kanaal.”

Corien Schrijver is ook erg te spreken over de samenwerking met Frontline en Interactive Intelligence. “Het is een goede samenwerking en ze denken ook echt met ons mee. Ze hebben vertrouwen in onze ambities en mogelijkheden en dat waarderen wij zeer.”


Over Het Loyaliteitscentrum
Het loyaliteitscentrum is als facilitair loyaliteitscentrum dé essentiële schakel tussen uw bedrijf en uw klanten op het gebied van bereikbaarheid op het gebied van telefonische bereikbaarheid, social media en forums. Kwaliteit, flexibiliteit en het opbouwen van relatiemanagement en relevante marketing door middel van monitoring van uw marktgebied.
www.loyaliteitscentrum.nl

Over Frontline
Frontline is, met meer dan 20 jaar ervaring, expert op het gebied van innovatieve klantcontactoplossingen. Uw partner voor al uw vraagstukken omtrent IP telefonie, callcenter oplossingen en de koppeling van softwarepakketten met uw telefooncentrale. Klantcontact staat bij alle klanten van Frontline Systems centraal. Dit klantcontact kan zowel per telefoon, als ook bijvoorbeeld per e-mail, web chat, sms of via social media zijn. Een goede bereikbaarheid en efficiënt werken staat zowel voor ons als ook voor onze klanten op de eerste plaats. Wij doen dit door het leveren, implementeren, beheren en onderhouden van hoogstaande software gebaseerde communicatie oplossingen. www.frontline.nl

Over Interactive Intelligence
Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ) levert innovatieve software en services voor contact centers, unified communications en business process automation. De oplossingen zijn zowel geschikt voor toepassing op de eigen locatie als via een hosted model. Het bedrijf is gestart in 1994, heeft wereldwijd meer dan 5000 klanten, waarvan ruim 170 in de Benelux en staat gepositioneerd in de top 500 van Global Software en Service leveranciers. Interactive Intelligence heeft meer dan 1400 werknemers en een hoofdkantoor in Indianapolis, USA. Er zijn 24 internationale kantoren in Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azië en Australië. De Benelux-kantoren zijn gevestigd in Amsterdam en Culemborg. www.inin.com/nl

Search

Meld u aan voor onze nieuwsbrief

Wij gebruiken de gegevens die u op dit formulier verstrekt om u te informeren via onze e-mail nieuwsbrief. Hiermee brengen we u op de hoogte van evenementen en interessante nieuwsfeiten uit de branche.

U kunt op elk moment van gedachten veranderen door op de link Abonnement opzeggen te klikken in de voettekst van elke email die u van ons ontvangt, of door contact met ons op te nemen via marketing@frontline.nl. We zullen uw gegevens met respect behandelen. Bezoek onze website voor meer informatie over hoe wij omgaan met uw privacy. Door op aanmelden te klikken, stemt u ermee in dat wij uw gegevens mogen verwerken in overeenstemming met deze voorwaarden.

* verplicht veld